Informacja
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualności
- Utworzono: 25 kwiecień 2014
- Małgorzta Wawryniuk
I N F O R M A C J A
o warunkach udziału osób niepełnosprawnych w głosowaniu w dniu 25 maja 2014 roku
w wyborach do Parlamentu Europejskiego
(dotyczy osób o znacznym lub umiarkowanym stopniu w rozumieniu ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 ze zmianami)
1. Wyborca do dnia 04 maja 2014 roku może zgłosić Wójtowi Gminy zamiar głosowania korespondencyjnego, w tym przy pomocy nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a. W zgłoszeniu należy podać: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL, oświadczenie o wpisaniu do rejestru wyborców w Gminie Sarnaki, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który wysłany zostanie pakiet wyborczy. Do zgłoszenia dołącza się kopię aktualnego orzeczenia o ustalonym stopniu niepełnosprawności.
Zgłoszenia wyborca dokonuje ustnie, pisemnie, telefaksem bądź w formie elektronicznej.
2. Wyborca do dnia 11 maja 2014 roku może złożyć pisemny wniosek do urzędu gminy o dopisanie do spisu wyborców w obwodzie głosowania Nr 1 w Sarnakach,
w którym znajduje się lokal dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wniosek powinien zawierać: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL oraz adres zamieszkania.
3. Do dnia 11 maja br. wyborca może zgłosić Wójtowi Gminy zamiar głosowania w lokalu wyborczym przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille,a. Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej. W zgłoszeniu wyborca obowiązany jest wskazać właściwy dla niego obwód głosowania.
4. Wyborca niepełnosprawny może głosować za pośrednictwem pełnomocnika. W tym celu do dnia 15 maja 2014 r. należy złożyć w urzędzie gminy wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa, który powinien zawierać: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL oraz adres zamieszkania wyborcy jak i osoby, której ma być udzielone pełnomocnictwo do głosowania a także oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie. Do wniosku należy dołączyć: kopię aktualnego orzeczenia
o ustaleniu stopnia niepełnosprawności, pisemną zgodę kandydata na pełnomocnika, zawierającą jego nazwisko i imię (imiona) oraz adres zamieszkania a także nazwisko
i imię (imiona) osoby udzielającej pełnomocnictwa, kopię zaświadczenia o prawie
do głosowania wydanego osobie mającej być pełnomocnikiem – w przypadku, gdy osoba ta nie jest wpisana do rejestru wyborców w Gminie Sarnaki.
Zgłoszeń, o których mowa w pkt. 1 i 3 wyborca może dokonać:
- ustnie w Urzędzie Gminy Sarnaki, pokój nr 109 (I piętro)
- pisemnie na adres: Urząd Gminy Sarnaki, ul. Berka Joselewicza 3 08-220 Sarnaki
- telefaksem na nr (83) 3599198
- w formie elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W dniu 25 maja 2014 roku głosowanie odbywać się będzie w godzinach od 700 do 2100.
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Sarnaki:
tel. (83)3599198
faks – (83) 3599198
e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wójt Gminy
(-) Andrzej Lipka