Witamy Państwa na oficjalnej stronie Gminy Sarnaki. Mamy nadzieję, że znajdziecie tu Państwo wiele ciekawych informacji o naszej Gminie. Pragniemy również zaprosić Państwa do zapoznania się z naszą historią, tradycją i walorami krajobrazowo-przyrodniczymi naszej Gminy. Zapewniamy jednocześnie, że podczas wizyty w naszej Gminie spotkają się Państwo z życzliwością mieszkańców, a podczas załatwiania spraw w Urzędowych z miłą obsługą i kompetencją urzędników.

 

Urząd Gminy Sarnaki ul. B. Joselewicza 3 08-220 Sarnaki tel./fax (83) 359 91 98, (83)359 91 48, (83)359 93 71 NIP 537-00-20-150, REGON 000548264

Ug Sarnaki

Font Size

Cpanel
  • image

O G Ł O S Z E N I E GOPS

Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sarnakach

o naborze na wolne stanowisko asystenta rodziny.

  • Nazwa i adres jednostki:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sarnakach

ul. Berka Joselewicza 3

08-220 Sarnaki

  • Określenie stanowiska:

Stanowisko: asystent rodziny

Zatrudnienie: umowa zlecenie

Okres zatrudnienia: 01 kwiecień 2014 r. – 31 grudzień 2014 r.

  • Wymagania niezbędne:

1. obywatelstwo polskie,

2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,

3. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub,

- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, albo studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub,
- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,

4. niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

  • Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,

  2. kultura osobista,

  3. łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,

  4. znajomość obsługi komputera i programów biurowych,

  5. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres,

  6. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy,

  7. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy oraz kreatywność,

  8. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną, nieposzlakowana opinia.

  • Zadania wykonywane na stanowisku:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w porozumieniu z pracownikiem socjalnym,

  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,

  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,

  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,

  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,

  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin,

  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,

  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,

  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,

  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,

  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,

  14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,

  15. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny OPS,

  16. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,

  17. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,

  18. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,

  19. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493 ze zmianami), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

  • Wymagane dokumenty:

- list motywacyjny,

- CV z informacjami o wykształceniu i przebiegu pracy zawodowej,

- kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy,

- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,

- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych,

- oświadczenie, że kandydat nie był skazany za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe,

- oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona,

- oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,

- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych /Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zmianami/.

  • Termin i miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko asystenta rodziny”:

- osobiście lub

- za pośrednictwem poczty na adres:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sarnakach

ul. Berka Joselewicza 3

08-220 Sarnaki,

w terminie do dnia 21 marca 2014 r., do godz. 12.00.

Aplikacje, które wpłynął po terminie nie będą rozpatrywane.

Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Lista osób, które spełniły wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz informacja o wynikach naboru na ww. stanowisko, zostaną umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Sarnaki oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie GOPS.

  • Informacje dodatkowe

Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty.

Kierownik GOPS

Elżbieta Kozioł

PORTAL MAPOWY

KONSULTACJE

Stacja METEO

CEEB

Nowe nr telefonów

Rozkłady jazdy

Co,gdzie w Sarnakach

Mapa Gminy Sarnaki

WOJ.MAZOWIECKIE

POWIAT ŁOSICE

Statystyki

Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.